קורס מסחר למתחילים

כריית מטבעות דיגיטליים: איך מתחילים?
הביטקוין מתאושש מהירידות ומצליח לחזור לשווי של כמעט 40 אלף דולרים

הביטקוין מתאושש מהירידות ומצליח לחזור לשווי של כמעט 40 אלף דולרים

ההודעה של הבנק הסיני, אשר פורסמה בחשבון ה- WeChat של הבנק, השפיעה במידה רבה גם על האתריום, מטבע הקריפטו השני בגודלו בעולם, אשר צנח בכ- 23% ל- 2,594 דולרים, זאת לאחר התמוטטות של 41% מוקדם יותר היום. כמו כן, גם הדוג'קוין שזכה לפרסום בזכות הזינוק המטאורי שלו צולל כעת מטה בכ- 25% ל- 35.9 סנטים בלבד.

תוכן עניינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב vk
שיתוף ב odnoklassniki
שיתוף ב telegram

גם הערב, יום רביעי ה- 19 במאי 2021, המטבעות הדיגיטליים הגדולים רושמים ירידות בערכם, אך נדמה שמגמת הצניחה נרגעה בהשוואה לירידות הדרסטיות שנרשמו בתחילת היום.

אתר חדשות הקריפטו Coindesk מדווח על ירידה של 8.5% בשוויו של הביטקוין, המטבע הדיגיטלי החזק בעולם, כך שכעת הוא עומד על שווי של כמעט 40 אלף דולרים אמריקאים. מוקדם יותר היום צנח הביטקוין צניחה חופשית של לא פחות מ- 30% לאחר הודעתו הדרמטית של הבנק המרכזי של סין כי הוא אוסר ומחרים מטבעות דיגיטליים כאמצעי תשלום בכלכלה הסינית. הבנק גם אסר על כלל הגופים הפיננסיים בסין מלתמחר או להעניק שירותים במטבעות קריפטו, ובכך סתם את הגולל מפעילות במטבעות קריפטו בכלכלת הענק הסינית.

ההודעה של הבנק הסיני, אשר פורסמה בחשבון ה- WeChat של הבנק, השפיעה במידה רבה גם על האתריום, מטבע הקריפטו השני בגודלו בעולם, אשר צנח בכ- 23% ל- 2,594 דולרים, זאת לאחר התמוטטות של 41% מוקדם יותר היום. כמו כן, גם הדוג'קוין שזכה לפרסום בזכות הזינוק המטאורי שלו צולל כעת מטה בכ- 25% ל- 35.9 סנטים בלבד.

הציוצים של איילון מאסק מטלטלים את הביטקוין

קשה להגדיר באופן חד משמעי בזכות מה מצליחים המטבעות הדיגיטליים לבלום את הצניחה הדרסטית שהחלה מוקדם יותר היום, אך נראה שהציוץ של מייסד חברת טסלה איילון מאסק (Elon Musk) כי טסלה רכשה ביטקוינים בשווי של 1.5 מיליארד דולר בהחלט תרמה להשבת האמון בביטקוין ובקריפטו בכלל. מאסק, הידוע ביכולתו להשפיע על שוק המניות בציוציו בטוויטר, צירף לציוץ אימוג'י שרמזו כי טסלה לא ממהרת לותר על הביטקוין כענף השקעה, וזאת על אף הודעתו הדרמטית של הבנק הסיני.

 

ציוץ זה של מאסק בטוויטר מנוגד לציוץ קודם שלו, אשר הכריז שחברתו טסלה מבטלת את הביטקוין כאמצעי תשלום רשמי בחברת הרכבים החשמליים בשל הנזק הסביבתי הרב שהכרייה של הביטקוין גורמת. ציוץ זה של מאסק הניע את תחושת הפקפוק בביטקוין כמטבע סחר חליפין לגיטימי ולמעשה החלה את מגמת הירידה שלו בשווקים.

המהלך הסיני נגד הביטקוין והקריפטו

הבנק המרכזי של סין לא הסתפק רק באסירה על התשלומים בקריפטו, הוא גם הכריז שהמטבעות הדיגיטליים אינם מהווים מטבעות סחר חליפין ממשיים ולגיטימיים, ובכך פגע באמינות שלהם עבור המשקיעים.

אנתוני טרנצ'ב (Antoni Trenchev), מנהל בחברת Nexo הבריטית אשר מציעה ללקוחותיה אשראי במטבעות קריפטו, הכריז שהודעת הבנק הסיני הינה "הפרק האחרון במהלך הסיני של הידוק הלולאה סביב הקריפטו".

למרות ההחלטיות של הודעת הבנק הסיני, גורמים בסין טוענים שההכרזה עדיין לא מחייבת סופית על אסירת שימוש בקריפטו, שכן מפלגת השלטון עדיין לא הוציאה הודעה רשמית בנושא. בובי לי (Bobby Lee), מייסד חברת הקריפטו הסינית Ballet הסביר כי "הם (הבנק הסיני) פשוט רוצים לנקוט משנה זהירות. הם מרגישים שהשוק בהייפ מוגזם, יש מסחר ספקולטיבי, הם פועלים על פי האינטרסים של הציבור".

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ממשלת אוקרינה פנה אל העולם הגדול וביקשה מכל האנשים שרוצים לתמוך במאבק שלה נגד רוסיה להירתם ולתרום מטבעות דיגיטליות. תוך כמה ימים הממשלה גייסה יותר מ-42 מיליון דולר בתרומות של מטבעות קריפטו. כל הפרטים על הגיוס
הרבה ישראלים נרתמים למלחמה המתרחשת באוקרינה ורוצים לעזור ולתרום בכל דרך אפשרית. לפני כמה ימים הממשל האוקריני פנה לכל מחזיקי הקריפטו בעולם וביקשו לתמוך במאבק האוקריני באמצעות תרומה במטבעות קריפטו. בסמוך לזה גורמים זדוניים התחילו להפיץ נכסים דיגיטליים ומטבעות שלכאורה נועדו לתמיכה באוקרינה, אבל בעצם מדובר בסקאם ויכול לעלות לכם ביוקר. כך תשמרו על הכסף הדיגיטלי שלכם.
ארנקי החומרה של לדג׳ר (Ledger) מאפשרים פתרון יעיל נגד תקיפות הסייבר וגנבות פיזיות של הכסף שלכם. הארנק משלב בין פתרונות תוכנה מבוססי IT עם רכיבי חומרה פיזיים. בכתבה זאת אנחנו נסקור עבורכם את מוצרי החברה