קורס מסחר למתחילים

כריית מטבעות דיגיטליים: איך מתחילים?

כניסת אמזון לשוק הקריפטוגרפיה עשויה לשנות את כללי המשחק

האפשרות שאמזון עתידה לקבל תשלום בביטקויין - כבר בסוף השנה, לפי דיווחים מסוימים, הביאה להאמרה במחירו של הביטקויין לשיא של שלושה חודשים - 42000 אלף דולר. ישנן אפילו שמועות שענקית האינטרנט עשוייה לפתח מטבע משל עצמה, או לקבל מטבעות אלטרנטיביים דוגמת את'ריום.

תוכן עניינים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב vk
שיתוף ב odnoklassniki
שיתוף ב telegram

הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים נפלו משמעותית לאחרונה, אולם יתכן והסקטור יחל את התאוששותו באמצעות ענקית המסחר המקוון – אמזון.

מודעת הדרושים של החברה למומחה קריפטו אשר "ינצל את יכולותיו בתחום הקריפטוגרפייה, המטבעות הדיגטליים והבלוקצ'יין על מנת להגשים חזון בתחום וליישם אסטרטגיה" הציתה מגוון ספקולציות לגבי תוכניותיה העתידיות של ענקית הטכנולוגייה. יש המשערים, שאמזון מבקשת מומחה בתחום על מנת שזה האחרון יקח חלק בצוות האחראי לטיפול באמצעי התשלום הצפויים של לקוחות החברה.

האפשרות שאמזון עתידה לקבל תשלום בביטקויין – כבר בסוף השנה, לפי דיווחים מסוימים, הביאה להאמרה במחירו של הביטקויין לשיא של שלושה חודשים – 42000 אלף דולר. ישנן אפילו שמועות שענקית האינטרנט עשוייה לפתח מטבע משל עצמה, או לקבל מטבעות אלטרנטיביים דוגמת את'ריום.

החדשות הללו הביאו כאמור לזינוק משמעותי במחיריהם של המטבעות הקריפטוגרפיים העיקריים: הביטקויין האמיר למחיר של 42000 דולר, מחיר שלא נראה כמותו מאז ההתרסקות במחירו במהלך חודש מאי. מאז שיא זה, מחירו ירד מעט, והביטקויין נסחר כעת סביבות ה39 אלף דולר. גם מטבעות אחרים מזנקים – האת'ריום חווה זינוק מדהים בשבועיים האחרונים – כ30%, משפל של כ- 1900 דולר ב20 ביולי עד למחירו כיום, כ- 2600 דולר. הדוג'קויין אף הוא מזנק בכ15%, מ- 0.18 דולר ב20 ביולי לסביבות ה- 0.205 דולר כיום.

מטבעות הקריפטו נמצאים בשיאו של מאבק באשר לעתידם בקרב האנושות, השימוש בהם, ובסופו של דבר – שווי השוק שלהם וערכם. קבלתם על ידי חברת ענק דוגמת אמזון (החברה הרביעית בעולם מבחינת שווי שוק) מהווה שינוי חיובי אדיר מהבחינה הזו. מדובר במהלך אמיץ מצידה של אמזון, ובהחלט יהיה מרתק לצפות כיצד עתידה חברת הענק להתמודד עם התנודתיות הקיצונית של המטבעות הללו.

תוך כדי הדברים, חברה נוספת נכנסת לתחום הקריפטוגרפייה – טוויטר. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל החברה, הביע אף הוא בעבר את תמיכתו במטבעות הקריפטוגרפיים ובפוטנציאל הגלום בהם. כמו כן הוא טען שהם צפויים להוות "חלק משמעותי" מעתידן של הרשתות החברתיות.

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות בישראל של הבנק השוויצרי הייפוסוייז (Hyposwiss), התייחס לשינוי ביחס כלפי הביטקויין על ידי חברות הענק: "מדובר בשינוי גישה משמעותי של חברות הענק, משום שלפני שש שנים בלבד הצהירה ענקית הקמעונאות אמזון שהם זקוקים לשינויים באשר לאמצעי התשלום אך הוסיפו כי הם אינן מתכוונים לשלב אפשרות לתשלום בביטקויין בגלל חוסר היענות מצד הלקוחות".

עוד ציין סלמה כי "הצהרות אימון אלו מצד ענקיות הטכנולוגייה מהווה שלב נוסף בתמונה שמתחילה להתבהר אט אט, וככל שמגמת השתלובתן של חברות מובילות ברחבי העולם בתחום המטבעות הקירפטוגרפיים תלך ותתעצם, כך נראה צמיחה הולכת וגוברת והבנה של השוק על ידי הגורמים המרכזיים".

שי דתיקה, נשיא ומייסד שותף של חברת הקריפטוגרפייה INX, אמר כי "אנחנו עדים להפיכתו של הביטקויין לנכס לגיטימי בסל ההשקעות של חברות ציבוריות וקרנות חיסכון למיניהם. מתקדמת ההכרה הרגולטורית הנדרשת מחד, ומאידך ההוצאה מחוץ לתחום של פעילויות בתחום שאינן פועלות תחת רישוי" עם זאת, הוסיף דתיקה כי "יש לזכור כי מדובר בשוק תנודתי מאוד, ויכולות להיות ירידות חדות ומימושי רווחים".

וכמובן, בל נשכח את מייסד טסלה והחובב המושבע של המטבעות הקריפטוגרפיים, אילון מאסק. אילון, אשר פעם אחר פעם טלטל את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים, הצטרף לחגיגה ואמר כי ענקית הרכבים החשמליים שבבעלותו ככל הנראה תקבל תשלום בביטקויין בעתיד.

מאסק, שפירסם לפני מספר חודשים כי הוא חוזר בו מכוונתו לאפשר רכישת מכוניות מטסלה באמצעות ביטקויין משום שהמטבע צורך כמות קיצונית של אנרגיה ומשאיר טביעת אצבע פחמנית משמעותית מדי, אמר בכנס לפני שבועיים כי הוא עשה בדיקות על מנת לוודא כי שיעור השימוש באנרגייה מתחדשת לכריית ביטקויין עולה על 50%, וכי נראה כי המגמה חיובית בתחום זה. מאסק טען כי אם אכן כך יתבארו פני הדברים, טסלה צפויה לחזור ולקבל תשלומים בביטקויין.

במקביל, אילון מאסק ממשיך להמריץ את המטבע החביב עליו – הדוג'קויין, וזאת באמצעות הטוויטר, כהרגלו בקודש. בציוץ שהעלה מאסק לפני כשבוע העלה מאסק מם פופולארי מתוך הסרט מטריקס בו הכלב של הדוג'קויין נשאל "מה שאתה מנסה לומר לי, הוא שאני יכול להרוויח הרבה כסף באמצעות הדוג'קויין?" על כך השיב הכלב "לא, בני. מה שאני מנסה לומר לך הוא שדוג'קויין הוא כסף".

זוהי כמובן אינה הפעם הראשונה שמאסק מטלטל את שוק הביטקויין: ציוציו הרבים של מאסק בטוויטר מאז תחילת השנה הוו גורם מרכזי בזינוק הכמעט לא הגיוני של הדוג'קיין – מ- 0.8 סנט בתחילת השנה ל- 0.7 דולר בשיאו במאי, כלומר זינוק של כמעט פי מאה. מאז הדוג'קויין איבד כמעט 75% מערכו, אף זאת לא מעט הודות להתבטאויותיו של מאסק בטוויטר.

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ממשלת אוקרינה פנה אל העולם הגדול וביקשה מכל האנשים שרוצים לתמוך במאבק שלה נגד רוסיה להירתם ולתרום מטבעות דיגיטליות. תוך כמה ימים הממשלה גייסה יותר מ-42 מיליון דולר בתרומות של מטבעות קריפטו. כל הפרטים על הגיוס
הרבה ישראלים נרתמים למלחמה המתרחשת באוקרינה ורוצים לעזור ולתרום בכל דרך אפשרית. לפני כמה ימים הממשל האוקריני פנה לכל מחזיקי הקריפטו בעולם וביקשו לתמוך במאבק האוקריני באמצעות תרומה במטבעות קריפטו. בסמוך לזה גורמים זדוניים התחילו להפיץ נכסים דיגיטליים ומטבעות שלכאורה נועדו לתמיכה באוקרינה, אבל בעצם מדובר בסקאם ויכול לעלות לכם ביוקר. כך תשמרו על הכסף הדיגיטלי שלכם.
ארנקי החומרה של לדג׳ר (Ledger) מאפשרים פתרון יעיל נגד תקיפות הסייבר וגנבות פיזיות של הכסף שלכם. הארנק משלב בין פתרונות תוכנה מבוססי IT עם רכיבי חומרה פיזיים. בכתבה זאת אנחנו נסקור עבורכם את מוצרי החברה